7 Temmuz 2014 Pazartesi

Akıl Oyunları #1 - Tanım ve Kurallar

Uzun zamandır (çok uzun bir zaman dilimi) üzerinde düşündüğüm ara sıra denediğim ve bilgisayar gücü sayesinde gerçekleştirmeyi umut ettiğim bir zeka oyununun çözümünü bulmaya çalışacağım.


Biraz sonra sözünü edeceğim bu oyunu lise yıllarımda ismini ve cismini hatırlamadığım bir kimseden duydum ve o günden bu yana da belirli aralıklarla aklıma geldikçe sağda solda karalamaya çalıştım. Üzerinde kim ne yapmış, bilinen bir şey midir diye araştırma yapmadım. Aslında umursadığım da başkalarının ne yaptığı değil, benim bu konu hakkında ne yapabileceğim.
Lafı çok fazla uzatmaya gerek yok aslında. Oyun başlasın...

Tanım


Öncelikle bir adet n*n'lik bir kare çiziyoruz. 'n' sayısının kaç olduğu çok da mühim değil aslında. Birazdan sayacağım kurallar çerçevesinde düşünecek olursak 3 seçerseniz ve kurallara uyarsanız başarmanız pek olası değil. Şahsi kanaatim bu sayının en az 5 olması. n sayısının sonsuza ıraksaması da pek işimize gelmez; zira tahmin edeceğinizden biraz daha zamanınızı alacaktır. Başlangıç olarak 6*6'lık bir kare gayet ideal olacaktır. Amacımız bu n*n'lik kareye yerleştirilebilecek n^2 kadar sayıyı aşağıda verilen kurallara göre yerleştirmek.

Kurallar

  • Numaralandırmaya 1'den başlamak kaydıyla istediğiniz bir yerden başlayabilirsiniz.
  • Numaraları ardışık olarak devam ettirmelisiniz.
  • Sağa, sola, aşağı ya da yukarı doğru giderken 2'şer boşluk, çapraz yönlere giderken ise birer boşluk bırakmalısınız.
  • Hangi yöne kaç defa vertikal, horizontal ya da diagonal gittiğinizin hiçbir önemi yok, karenin dışına çıkmadığınız sürece elbette.
Kural olarak aslında hangi sayıdan başlandığına bir kısıtlama getirmek de doğru değil ama ardışık sayıların bu kurallara göre hareket ettiğini ayarlamayı başarabilmek bu oyunu bitirmekten daha önemli hale gelecektir. Bundan dolayı yine kişisel görüşüm fantezi denemeden 1'den başlamak çok daha mantıklı olacaktır.

Kısa bir süre içerisinde umuyorum ki ben de bu oyunu detaylı bir şekilde ele alıp, sorunu en genel haliyle çözüme kavuşturmak için gerçekleştirdiğim çalışmaları paylaşmaya devam edeceğim. Şimdilik hepimizin üzerinde biraz daha düşünmeye hakkı var diye düşünüyorum.

Yazının devamını okuyun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder